Monday, September 28, 2015

Resepi sihat: Tomyam putih dada ayam ala Thailand by shahroll




As salam, hello readers...

Resepi yang lepas, aku ada share dengan korang pasal tomyam putih jugak kan? tapi guna buntut ayam dan kali ni resepi yang sama juga, cuma aku tukar ayam dia bahagian dada pulak dan tambah bahan tomato hijau.

Tomyam putih dada ayam

Bahan-bahan dia korang boleh refer balik post entry aku yang lepas kat atas tu. Cuma isi ayam tu korang boleh la ubah-ubah nak letak apa. Try guna daging lembu pun ok juga. Ikut selera korang kan.

Lagi pun, makan sup camni baik untuk kesihatan dan menjaga badan. Makan nasi sikit dengan sup ayam gini dah boleh buat korang rasa kenyang dan yang penting, kalau nak diet tu, kawal makanan eh!

Aku letak balik menu-menu sihat aku tahun lepas untuk tatapan korang. Aku amalkan makan macam ni lebih kurang 3 minggu. Hasil dia memang tak mengecewakan!



Mostly aku kongsikan banyak dada ayam dalam diet aku seharian. Mungkin ada yang tak makan dada yam, tapi aku syorkan korang try makan dada ayam tapi biar ada perasa black pepper ke, rasa daun basil ke, thyme ke janji boleh masuk dalam tekak.

InsyaAllah aku share lagi resepi best dalam blog aku ni ye

enjoy!



No comments: