Wednesday, September 30, 2015

Mana nak cari Rojak dan Cendol Shah Alam sedap? by shahroll




As salam, hello readers...

Cendol dan Rojak memang popular dikalangan masyarakat Malaysia. Gandingan dua menu ini tidak boleh disangkal. Kalau jual cendol, rojak mesti ada. Kalau tak rojak pun, laksa. Peniaga-peniaga lori bergerak banyak di sekitar Shah Alam. Yang aku tahu ada di seksyen 7 berdekatan dengan i-City dan seksyen 16.

rojak dan cekdol seksyen 16, Shah Alam

Apa yang best pasal Cendol Pak Akob ni? Tak sama ke dengan cendol-cendol yang dijual kat tempat lain?

Rasa dia sama saja. Tak ubah macam cendol lain. Kalau nak rasa tapai, boleh minta pada brother yang jual, masukkan tapai. So, rasa masam-masam sikitlah cendol tu. Dari segi kepekatan santan, biasa juga. Tapi kacang dia letak banyak. Aku suka kacang merah tu.

Rojak dia pula, tepung dia tak berapa best. Cuma kuah dia je bagi aku syok. Manis lemak. Aku syak dia letak banyak gula merah dalam kuah rojak dia. Ke memang pakai gula tu? ke gula pasir? HEHE!! Timun bukan dihiris, tapi di sagat. Maka, nipis-nipislah timun yang korang dapat.

Secara keseluruhan, korang harus menikmati menu kat sini. Senang je nak jumpa lori cendol Pak Akob kat seksyen 16. Dia bebetul parking tepi jalan, dekat dengan Masjid seksyen 16. Nak makan sini jangan harap nak selesa, sebab meja dengan kerusi sangat limited.

Boleh tapau bawak balik, makan dekat rumah. Much better baby!

enjoy!



No comments: