Wednesday, September 01, 2010

Independence Day!! Aku balik kampung by shahroll

Salam all! =D

Hari cuti umum aku balik ke kampung. Aku orang Tanjong Karang,ada sesiapa bloggers kat sini yang dari sana? boleh "ngeteh" kat kedai mamak atau kopitiam. Yeahh.. dah ada kopitiam ok kat kampung aku.. haha~  kampung aku sedikit demi sedikit mengalami perubahan yang ketara.

Jika dulu, peniaga berniaga kat tepi jalan je, now dah ada corner lot yang dorang boleh sewa,nampak cantik sikit dan teratur. Thanks for the government yang banyak tolong penduduk kat kampung aku nie. BIG CLAP!! =D

Ok, dalam perjalanan ke Tanjong Karang, aku berhenti jap kat area Sungai Buloh sebab mak aku nak beli barang kat situ. Dan, aku cam biasa lah jalan-jalan sambil memerhati keadaan sekeliling. Apa yang aku dapat??
Bendera Malaysia! Tahap kesedaran rakyat semakin baik dengan memasang Jalur Gemilang di premis mereka. So nice! =D


************************************
( sampai sudah ke rumah mak sedara aku..)
Dah sampai ke kampung aku! Actually bukan rumah nenek aku kat sawah sempadan, nie umah mak sedara aku.. suka lepak kat umah doang sebab area sawah kan.. huuuu~ so cool!.. time nie around 4 pm dan sangat2 hottzz kau.. 

LOVE MALAYSIA!! am proud to be Malaysian people. No matter what, i will stand with u MALAYSIA!!Right now, banyak sangat "musuh-musuh" negara yang harus kita lawan secara diplomatik,fantastik but not BOMBASTIK ok.. dont loike that... =_=~ 1MALAYSIA!!

Dan, semasa nak balik ke Klang, aku singgah PARAM jap (Pasar Ramadhan lah..). Betul2 depan kedai SAKAN. Kalau korang dari Tanjong Karang, kedai SAKAN nie lah tempat yang best kalau nak beli belah. Sebab barang2 dia murah dan berkualiti. tak caya? =D

PARAM!! sesak kau... masa memula aku shoot tak sesak pulak.. hehehe~ jalan sedikit semmmpitt lah!
Kedai nie lah yang aku cakap tu. Mak dengan adik aku suka beli belah kat sini. Aku? kadang beli gak kat sini, ikut pada keperluan lah =D pengguna berhemah may be... huhuhuaha

Around 9.30pm dah sampai umah.. kalau bawak laju kereta boleh awal lagi sampai, but sepertimana pesanan yang mak aku selalu pesan.. " Buat apa nak laju2.. nak balik umah je kot.." hehhe~ thanx mom!! =D

Happy Merdeka Day guys! Salam... 

2 comments:

hamzah ian said...

cool.. aku tak pernah pergi sawah

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Hamzah ian:

Nak pergi ke? aku tak de hal.. coz nanti aku buat shoot ngan model aku bulan 9 nie.. Insyaallah..