Sunday, March 05, 2017

Bagaimana membuat video promo di online? by shahroll




As salam, hello readers...

Alhamdulillah, dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani, dapat juga aku update sikit dalam blog shahrulhairy dot com walaupun agak tight jadual yang aku rasa tak cukup untuk luahkan dalam 1 post entry, gituh! hehe

Tapi aku nak juga update sikit tentang keperluan video untuk perniagaan korang atau video online marketing yang mana, korang boleh push di dalam Youtube atau paling kurang pun di Facebook page (upload di page atau personal FB juga boleh!)

Kenapa video?


Sebab, orang suka menonton video dan data internet juga dah semakin murah sejak perang sesama mereka untuk data plan mobile kan. So, penggunaan video semakin meluas dan terutamanya kepada belia muda-mudi memang suka melayan video-video pendek sekarang ni.

Itu salah satu faktor.

Antara faktor lainnya, video ni orang boleh 'catch' cepat apa info yang korang nak sampaikan, betul? Dari korang membaca tulisan aku dalam blog ni, dengan korang menonton video aku di channel Youtube, mana lebih seronok? Mesti video kan? ahaaa gituh!

Gaming dalam sosial media untuk segment video masih hijau di Malaysia. Even bloggers/vloggers Malaysia juga masih tak ramai membuat video untuk kegunaan sendiri hatta untuk job review sekalipun. Kalau ada, hanya seketul dua yang aktif dan bagus.


enjoy!



2 comments:

amir zahari said...

Bagaimana membuat video promo di online?

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Amir: Ada channel Youtube? boleh upload video disitu dan promote di FB, IG etc