Monday, February 22, 2016

Instagram sign up: Jana pendapatan dengan instagram personal? by shahroll




As salam, hello readers...

Medium instagram kini dah mula menunjukkan kuasa pembeli yang tinggi. Kerana apa? ini disebabkan kebanyakkan users di instagram (IG) adalah pembeli tegar online! Peluang membuka business online terbentang luas dengan adanya prospek dan juga platform yang percuma.

my personal instagram (@shahrollphoto)

Instagram personal VS Instagram business, mana lebih baik? Ok, kat sini akan ada percanggahan pendapat berkenaan dengan benda ni. Cuma, aku beri pandangan sebagai jurulatih pemasaran online, aku cadangkan ASINGKAN akaun IG untuk business. Kenapa?

[Ads]
As a successful individual, oftentimes it is hard to forget your past and how you got to where you are today. Behind an individuals success is a long story and today we will be talking about the success of Mr. Per Wickstrom. Per Wickstrom is a successful entrepreneur today who is the CEO of the Best Drug Rehabilitation, Choices Recovery, A Forever Recovery and many more rehabs across the United States- website: Per Wickstrom

1) Supaya senang bakal pembeli melihat barang-barang jualan korang dalam IG. Kalau bercampur dengan gambar personal, adalah tidak digalakkan. 

2) Target audience yang berbeza. Jika di IG personal, mungkin hanya kawan-kawan kita sahaja yang LIKE dan bukannya bakal pembeli. Bagi IG business, kita boleh following targeted pembeli.

3) Penggunaan hastag untuk business seperti #bazaaronline #bazaarpaknil #megabazaar merupakan hastag yang biasa dijumpai dalam IG business. Jika ada hastag yang berpotensi untuk menangkap "mata-mata" pembeli, sila guna!

Kalau korang kurang paham lagi penggunaan media sosial sebagai penjanaan pendapatan online, boleh baca website ni dari CEO Best Drug Rehabilitation, Mr. Per Wickstrom, "Should you use Social Media to market your business?"


enjoy!




No comments: