Saturday, November 14, 2015

Product shoot: Laila Crispy Chips & Taste kerepek sedap! by shahroll




As salam, hello readers...

Lama aku tak buat post pasal gambar. Kalau ada pun, cuma sipi-sipi je aku sentuh. Now, aku nak story pasal kerepek mak aku, Laila Crispy Chips & Taste (LCCT) yang mana, untuk online presence dan social media nya, aku yang buat dan kemaskini termasuk lah blog LCCT.


disebalik tirai kerepek....

Sejak kemunculan kembali kerepek pisang tanduk mak aku ni, memang aku yang control semua. Dari shoot product, design, promo-kit, pastu create blog+facebook. Semua buat sendiri, setelah mempunyai skill dan pengetahuan yang agak dalam untuk membuat marketing online. Thanks Allah!!

RM35 adalah harga pada tahun 2012!

Gambar diatas antara gambar yang terawal aku ambil. Bukan di studio putih (white studio) tapi di dalam bilik tidur sahaja. Berbekalkan lampu studio 2 biji dan 1 kamera, terhasil gambar diatas.

Dan aku touch-up sikit dengan photoshop, simple design untuk letak di dalam Facebook page.

Bagi owner business online semua, kalau nak buat gambar produk tu, biar semegah sikit, sebab kita jual online. Mereka yang nak membeli ni, perlu tengok gambar yang flawless, segar, cantik, boombastik dan menarik minat pembeli bukan sahaja untuk membeli, tapi untuk SHARE dalam social media mereka juga.

Happy Weekend!

enjoy!





No comments: