Friday, March 07, 2014

Bila dah positif denggi, banyakkan membaca kisah orang lain juga! by shahroll




As salam, hello readers...

Hampir seminggu aku MC dan duduk dirumah. Walaupun sudah seminggu berlalu, aku masih merasakan kesihatan belum pulih sepenuhnya. Alhamdulillah, masih berbaki sampai 10/3/2014 untuk aku "berehat" di rumah lagi.

Sebenarnya aku masih terkejut dan takut dengan kondisi aku sekarang.

Positif denggi? Hermm, ye betul!

image: Google

Bila dah tahu aku sakit "positif" ni, bermacam-macam emosi bergaul dalam diri. Entah, macam down pon ade. Macam "blank" pun ada. Serba-serbi macam tak kena. Selain aku minum banyak air, aku juga makan "sup ketam" seperti yang dicadangkan oleh rakan-rakan.

Air 100 plus tak lekang aku beli dekat kedai anney area rumah aku. Air mineral pon aku telan jugak. Janji air, mak aku cakap.

Aku mula selongkar cerita-cerita pesakit denggi yang ada dalam Internet.

Bahan bacaan:

Mangsa Denggi trauma- Utusan

Awas jika demam berulang- Kosmo

Cukuplah 2 artikel yang sama aku baca. Seram sejuk wehh!! Pesakit denggi, kalau tak MATI, kau hiduplah. Kalau tak, MATI! Aku tak rasa bila kali pertama BERJAYA tolak sakit ni, kau akan berjaya untuk kali kedua (based on story dalam portal tu) sesama berdoa agar kita dilindungi oleh Allah sentiasa.

Mahkluk Allah paling kecik pun mampu untuk mematikan manusia (dengan izin Allah) janganlah BONGKAK dengan apa yang kita ada sekarang ni ye?

Salam Jumaat!


No comments: