Friday, March 07, 2014

Makanan apa sesuai untuk mangsa denggi? by shahroll




As salam, hello readers...

Bila dah terkena jangkitan kuman denggi, aku ada post di dalam Facebook mengenai penyakit itu. Dan, the best is kawan-kawan dalam Facebook banyak sarankan makan SUP KETAM dan minum AIR 100 Plus (perasa original) ada juga yang beritahu minum air daun betik. Yang tu aku memang tak lalu la, pahit kot?

Dengan saranan yang diberi, walaupun mulut agak berat nak makan Sup Ketam (tak biasa dan rasa tak sedap!) gagahkan juga menyuap. Aku makan 1st time dekat rumah. Dekat wad aku banyak minum air 100 plus tu. Thanks to nienashah yang menjaga aku sepanjang aku dalam wad. Kalau tak de dia, bosan gila hidup aku.

Air 100 Plus

gambar: Google Image

Sup Ketam


So, bila korang diSAHKAN menghidap positif denggi macam aku, panduan makanan ni serba sedikit dapat guide korang tuk naikkan kepekatan darah dalam badan korang ye? harap membantu!

enjoy!


No comments: