Friday, August 23, 2013

Filem: Malam Gala pratonton KL Zombi @ eCurve by shahroll




As salam, hello readers...

Semalam bertempat di Cathay Cineplex, Damansara berlangsungnya majlis pra-tonton filem KL ZOMBI dari Grand Brilliance (LightBulb Pictures). Filem ini dibarisi oleh pelakon terkenal Zizan Razak, Izara Aisyah, Faeza Elai, Siti Saleha, Zain Hamid dan pelakon-pelakon lain. Filem KL ZOMBI adalah karya Adib Zaini dan di-publish oleh Buku Fixi.


29 Ogos 2013!!

Sinopsis:
Kalendar lama bertukar baru. Aliff baru mengajak Sofia berkahwin. Ana bakal memulakan hari pertama sebagai cikgu. Kamarul akan bertanding dalam program TV realiti. Dan Nipis seronok di dalam dunianya sendiri. Mereka tidak tahu yang dunia yang mereka kenali bakal berakhir. Aman-damai menjadi kacau-bilau. Tamadun hancur. Rutin harian berubah dan hanya Nipis yang mampu menyelamatkan keadaan.

5 sahabat baik (Nipis, Kamarul, Ana, Sofia dan Aliff) bergembira pada malam sambutan tahun baru di lembah Klang apabila tidak semena-mena seorang daripada mereka digigit anjing bervirus. Virus zombi tersebut bukan sahaja menjangkiti salah seorang daripada 5 sahabat tadi, malah merebak dari punca yang tak diketahui. Lama-kelamaan, virus tersebut merebak sampai ke sarawak dan ke seluruh malaysia. dalam keributan penularan wabak zombi, Nipis - seorang kaki teori konspirasi - mencadangkan mereka berpindah ke putrajaya di mana beliau percaya, kerajaan mempunyai kubu anti-serangan nuklear.

Sebanyak 50% adaptasi dari novel. Kata penulisnya, jika di filemkan "sebiji" seperti apa yang ada di dalam novel mengambil masa sebanyak 5 jam. HAHA! korang sanggup? So, dengan durasi yang biasa, korang boleh hadam lawak-lawak yang dijanakan oleh Zizan Razak dalam cerita ni.

Bajet keseluruhan filem ini adalah RM1.7juta, kata penerbitnya Tengku Iesta Tengku Alaudin. Nak tengok Tengku Iesta berlakon? dalam filem ni ada cameo jadi pengurus restoren pizza! yeahhh...

Izara jadi ZOMBI? haha.. not bad!

Dalam filem KL Zombi aku respect dekat special make up dia. Ferghh.. mantap kot? Tak keterlaluan kalau aku katakan, make up zombi nya lebih baik dari filem-filem zombi yang pernah keluar di pawagam (filem Malaysia eh!)

Selain dari unsur lawak, Zizan juga mampu melakonkan babak romantik dan juga serius. Time gedik-gedik tu selalu la tengok kan? Not bad Zizan, bro dah buktikan yang bro bukan pelakon 1 line saja, malahan verstail. Good job!

cosplay "KL ZOMBI"

Press Conference bersama para pelakon, penerbit, penulis dan pengarah

Jom layan MV KL ZOMBI


enjoy!

No comments: