Tuesday, July 12, 2016

Fakta: 4 kesalahan bila berhari raya by shahroll




As salam, hello readers...

Selamat berhari raya! Alhamdulillah, dah berapa hari kita beraya, baru la sempat nak update blog. Dalam FB dah banyak gambar update, tinggal nak tepek dalam blog ni. Lepas ni aku update la eh? hari ni aku nak listkan beberapa kesalahan (dalam pemerhatian aku je!) untuk rujukan masa depan. HAHA!

yuhuuu!!


6 kesalahan berhari raya

*Varicose and spider veins during pregnancy*

1) Tak pergi solat sunat Aidilfitri
Ada tak yang tak pergi solat sunat Aidilfitri? tahu-tahu je dah tercongok kat depan rumah awek masing-masing. HAHA! memang la sunat, tapi hampir pada sunat muakad, kan? elokla korang pergi, ye!

2) Duit raya asing-asing
Ada sampul yang RM1, RM2, RM5. Kenapa asing? Ok, ni tak salah sebenarnya sebab ko ada position untuk bagi budak-budak duit raya yang kenal, tak berapa kenal dengan yang rapat. Mana yang rapat, dapat lah RM5, ye dak? Paling sadis bila ada sampul berisi RM50, ko tersalah bagi! HAHAHA haru gila.

Jubah Lelaki ATL (@kedaiinstash)

3) Pergi ziarah kubur
Aku ada baca, ziarah kubur 1 Syawal ni tak digalakkan sebenarnya. Sebab 1 Syawal adalah hari kemenangan untuk kita selama 1 bulan berpuasa, so why nak sedih-sedih awal pagi? Then ziarah kubur pun boleh pada bila-bila masa rasanya, kan?

4) Tak ada rendang raya
Setengah tempat, rendang ayam pun tak ada. So, kureng sikit suasana hari raya sebab tak ada rendang, kan? Dalam lagu raya pun ada "ketupat rendang..." kan? hehehe...

Ada lagi kesalahan yang korang nak tambah? silakan tulis kat ruangan komen, ya!

enjoy!




No comments: