Saturday, May 07, 2016

Khidmat blogger itu berkesan? apa buktinya? by shahroll




As salam, hello readers...

Pelbagai cara digunakan untuk membina reputasi dan juga jenama yang diketengahkan oleh peniaga-peniaga atau pengusaha perniagaan samada makanan mahupun perkhidmatan. 

Platform seperti Facebook dan juga Instagram, mendominasi sumber pemasaran bagi mereka yang baru bejinak-jinak dalam perniagaan.

Bagaimana dengan blog?

Sebagai trainer di SH Network Media dan salah satu tugas aku adalah memberikan tunjuk ajar dan nasihat pada peniaga baru yang mahu menggunakan secara total dalam online. Maksudnya, 100% online.

Aku TAK GALAKKAN peniaga baru tembus pasaran menggunakan platform blogger. Aku lebih sarankan mereka gunakan Facebook Page (untuk business) dan juga Instagram. Memadai dengan 2 sumber platform tersebut untuk membuat awareness business.

Itu adalah untuk peringkat awal.

Seterusnya, jika kedua-dua platform berkenaan sudah mencapai target yang diingini, barulah boleh memikirkan cara lain untuk perniagaan, iaitu "Blogging Review"

contoh menggunakan khidmat blogger

Diakui, terlalu ramai blogger yang ada sekarang tetapi harus diingat, tidak semua memiliki standard yang diperlukan oleh pengusaha. Ada beberapa kriteria yang perlu ada untuk mencapai standard berikut.

Banyak faktor mendorong keupayaan blog yang ingin di laburkan untuk review. Jika anda perlukan khidmat nasihat, jangan segan bertanyakan di SH Network Media, ok?



enjoy!





No comments: