Saturday, April 16, 2016

Pengiklanan di sosial media yang berkesan? SH Network Media jawapannya! by shahroll





Assalamualaikum! biasa kan gambar ni dalam newsfeed Facebook korang? kalau tak ada tu, maknanya tak sampailah reach target aku kat korang. Sebab apa? sebab aku hanya setting kepada the right audience sahaja. Ataupun korang memang dan pakar dalam pemasaran, so tak perlukan khidmat aku untuk membantu menaikkan jenama korang lagi.

tetapi, bagaimana yang baru nak bermula?

Disini lah tugas aku bermula. Aku memulakan dengan memberikan consultation berkenaan dengan nature of business yang dorang jalankan. Apa yang diniagakan? apa produk yang dijual? perlu ke guna itu, ini? perlu ke upah designer untuk poster?

Semua persoalan itu aku akan huraikan dan berikan solusi yang paling tepat untuk membuat sesuatu kerja-kerja online marketing. Nampak macam mudah, "alah, upload je la dalam FB dengan Insta, ada la sales nanti" bercakap memang la mudah, tapi nak melaksanakannya tak semuadah ABC ye =)

Perlu ada susunan strategi dan timing yang tepat untuk melancarkan sesuatu produk/perkhidmatan yang dijual. Kalau tidak, marketing ke mana, duit yang dileburkan pun tah kemana!


enjoy!







No comments: