Wednesday, April 20, 2016

Nak buat website murah? by shahroll




Assalamualaikum & hello readers...

Peniaga online terutamanya, seringkali ambil mudah dengan website perniagaan. Ibarat orang yang tiada rumah, tapi nak duduk dalam rumah. Hah, macam mana tu? =)

Pentingnya website untuk meningkatkan imej perniagaan (online presence) dan juga jenama (branding). Dan seringkali juga aku consult dengan client, perkara pertama yang perlu untuk berniaga online, build up your proper website (dengan bajet yang ada!)

nota untuk client

Aku akan tengok, business apa yang client tu buat. Contohnya kalau client tu buat biz pakaian, so aku akan consult apa yang perlu ada dalam sesebuah website tu. Tak semua benda boleh bubuh (kalau jenis copy paste punya orang) dia nak masukkan semua, padahal tak pakai pun link tu nanti. kan?

Bajet yang elok adalah RM1000 hingga RM2000 untuk sesebuah website. Ini untuk jenis template sahaja, kalau custome mungkin lebih. Kenapa harga agak tak murah ye?

Sebabnya, aku sendiri berpengalaman handle website corporate dan juga eCommerce, banyak kerja yang akan dilakukan. Dalam quotation aku akan lengkap aku bagi kerja-kerja yang aku bakal lakukan.

So, dengan harga sebegitu tidaklah terlalu besar, mungkin sederhana. Kos hosting+domain, then kos upah developer nak buat lepas tu kos lain-lain.

kerja-kerja editing gambar juga termasuk

Jika korang berminat untuk membangunkan website untuk produk dan juga perkhidmatan, aku boleh bagi har terbaik yang bersesuaian dengan bajet yang korang ada. InsyaAllah, aku dapat membantu.



No comments: