Wednesday, October 07, 2015

GlowBasket Warehouse Club membership: Berbelanja online kini lebih mudah!




Dunia semakin memudahkan cara untuk kita mendapatkan ilmu, maklumat dan perkembangan dunia luar. Kecanggihan teknologi maklumat yang ada sekarang, dapat kita mengetahui informasi dengan lebih cepat dan pantas. Begitu juga halnya dengan sistem kita berbelanja.

Secara tradisionalnya, kita kalau nak berbelanja membeli barang keperluan harian, perlu pergi ke supermarket dan membeli. Ini cara biasa secara fizikal bagi tujuan membuat pembelian apa yang kita perlukan. Memerlukan pengeluaran kos tenaga dan masa.

Tapi tahu tak, sekarang ada cara yang lebih memudahkan untuk membeli dan berbelanja barang-barang keperluan itu tanpa keluar dari rumah? Dan, didatangi beberapa ciri yang istimewa?


Siapa Glowbasket?
Glowbasket adalah sebuah glowbasket warehouse club yang menawarkan perkhidmatan pembelian atas talian bagi produk-produk yang melebihi 3,000 barangan di seluruh dunia dengan harga borong, bukan dengan harga runcit!



Diatas adalah antara produk yang dijual di dalam online warehouse club dengan harga yang dapat menjimatkan duit poket perbelanjaan. Aku mengambil contoh snek Cottage Fries. Harga mereka RM2.60 jauh lebih rendah dari harga shopping online lain. Contoh boleh lihat disini, Cottage Fries

Selain daripada dapat berjimat dengan harga seperti diatas, aku syorkan untuk menjadi Warehouse Club Membership mereka. Bagi bulan Oktober ni, sedang berlangsung promosi menjadi membership mereka dengan secara PERCUMA dengan nilaian RM105 (valid untuk 1,500 orang sahaja!)

Apa faedah yang diperolehi dari membership?
Disebabkan berbelanja di Glowbasket adalah berdasarkan kepada membership, anda akan mendapati faedah-faedah seperti dibawah;

1) 2% Cash Back on Yearly Spending. Plus receive your yearly household / office spending report from us!
2) Receive 1 Club Point For Every RM2 Spent. Use points to exchange for vouchers!
3) Products are delivered to your doorsteps. Open 24/7, No jam, No queue, Save on petrol!

Bagaimana mahu mendaftar dengan Warehouse Club Membership?
Aku sudah pun menjadi salah seorang membership dan sudah berbelanja dalam Glowbasket. Sebelum tu, biar aku guide anda semua, macam mana nak aktifkan membership bersama Warehouse Club Membership ni;



1) Klik di Warehouse Club Membership untuk memulakan langkah pertama. Selepas itu, tekan butang "ADD TO CHART" dan "CHECKOUT"


2) Anda akan dibawa ke page seterusnya dengan paparan dibawah. Sila pilih untuk "CREATE AN ACCOUNT FOR WAREHOUSE CLUB MEMBERSHIP"


3) Isi kan segala butiran seperti nama penuh, alamat email dan password untuk akaun membership anda.

Selepas dah isi semua, page "SHOPPING CART" akan muncul kembali dan pilih "CHECKOUT"

4) Paparan Customer Information seperti dibawah akan keluar, dan isikan butiran yang diminta. 

Perhatian untuk ruangan DISCOUNT (untuk mendapatkan membership PERCUMA RM105!), anda boleh memasukkan Diskaun code: SHAHROLclub dan tekan APPLY. 

Secara PERCUMA selama 1 tahun keahlian anda untuk berbelanja di GlowBasket

Diskaun code: SHAHROLclub


5) Selepas itu, boleh klik "CONTINUE TO PAYMENT METHOD" dan TAHNIAH, proses menjadi Warehouse Club Membership telah pun selesai. Then? kita shopping!!! *grins*


6) Sesudah selesai, pihak GlowBasket akan menghantar email pengesahan (confirmation email) kepada anda. Untuk pada masa akan datang, anda perlu LOGIN sahaja ke dalam akaun yang anda buat tadi ya!


Kenapa PERLU menjadi ahli Warehouse Club Membership ni ya?
Dengan adanya membership, anda layak mendapatkan pulangan semula (cash back) sebanyak 2% dan menjana points untuk anda kumpulkan dan boleh ditebus (redeem) dengan mereka. 

Sebagai contoh, anda berbelanja sebanyak RM15,600 (jika belanja seminggu anda adalah RM300/minggu), anda akan mendapat pulangan semula sebanyak RM312 di dalam bentuk wang tunai dan akan di hantar melalui akaun bank.

membership fees


SHOPPING TIME!!
Lepas aku siap register semua, mula lah misi aku untuk membeli di online grocery shop ni pada malam Ahad (jam 10.30 malam). Banyak barang yang dapat aku beli dalam GlowBasket. Mak dengan adik-beradik aku suka makan jajan (chips), aku pun banyak beli jajan dan barang keperluan yang lain.


pilih dan masuk dalam bakul (Add to chart)


Bila ada yang berkenan, boleh tekan kat gambar tu untuk view lebih jelas.

Setelah hampir 20 minit bershopping, banyak juga barang yang aku beli. Syok kan bila klik klik je barang yang kita suka. Dan hasilnya seperti dibawah;


Jumlah perbelanjaan: RM41.75

Dengan jumlah tersebut, aku layak dapat 20 points! Ini akan dihantar dalam email korang nanti, bila korang selesai membuat pembayaran. Pembayaran ada 2 kaedah samada pakai kad kredit atau pun bank transfer. Mereka menggunakan CIMB bank.

Kos untuk delivery adalah sebanyak RM20 kalau korang berbelanja bawah RM100 ya! Jangan terkejut pula kalau masa nak membayar tu, ada pertambahan kos untuk delivery.


Delivery melibatkan kawasan 3 kawasan utama iaitu Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor.

Barang yang telah dihantar pada jam 8.45 malam (Isnin)


promosi Oktober 2015!!!

Laman sosial untuk GlowBasket

enjoy shopping!




No comments: