Tuesday, February 18, 2014

Review: Filem Sejoli




As salam, hello readers...

Berkesempatan menghadiri Gala Night Sejoli baru-baru ini di eCurve, sedikit sebanyak dapat berkongsi dengan korang semua tentang filem terbaru arahan dari Osman Ali. Adakah filem ini masih mengekalkan ciri-ciri "Osman Ali" seperti Cun, Ombak Rindu atau Anak Halal? Sama-sama kita baca review yang aku sediakan

Review

#1- Genre "Romantik Komedi" menjadi taruhan dan berlatar-belakangkan Phuket sebagai lokasi utama penggambaran. Mengapa lokasi disana dipilih? Osman Ali berkata, "Kita memerlukan lokasi yang romantik serta santai. Dan Phuket ada ciri-ciri yang kita mahukan"

#2- Gandingan Bront Paralae bersama Maya Karin memang nampak serasi dan lakonan sungguh natural! Salute!

#3- Izara Aishah walaupun masih status pelakon "hijau" dikalangan pelakon-pelakon lain, namun hasil lakonan yang diberikan tidak menjejaskan keseluruhan filem Sejoli

#4- Dalam temuramah singkat, Izara sebenarnya telah memasuki kelas lakonan bersama Osman Ali untuk membawa wataknya di dalam Sejoli. Karakter "gedik tapi tak annoying" diakui sukar untuk Izara Aishah.

#5- Post-Produksi dari ChillyVanilla Studio Post membawakan suntingan yang segar dan baik. Dengan sedikit campuran motion graphic, membuatkan filem ini sesuai dengan temanya "cinta & komedi"

#6- Adakah filem ini hanya tertumpu kepada pasangan bercinta sahaja? Aku jawab, tidak. Disamping membawa mesej cinta, Osman Ali juga secara tidak langsung membawa mesej "Percaya"

#7- Percaya bermaksud, korang akan lihat bagaimana peranan sifat percaya itu mampu menghancurkan atau mengharmonikan sesebuah perhubungan ataupun sesama kekeluargaan, jika kita kaitkan dengan ikatan sebuah keluarga.

#8- Azad Jasmin, tak perlu aku kenalkan kat korang. Dia memang kelakar walaupun diluar set. Tapi dalam filem, kelakar dia memang best. Tak dibuat-buat lawaknya even dia sebenarnya tak melawak pun! Slang Penang dia kta seronok nak dengar! Penghibur dalam filem ini, tahniah bro!

#9- Secara keseluruhan, rate bagi filem ini adalah 4 out 5 star dengan tahap kepuasan terbaik. Janji beli pop-corn dengan soft-drink, lagi meletop menonton, Ok?

Antara babak yang aku gelak sakan!

Itulah antara review yang aku boleh sampaikan dalam pemahaman aku sebagai penonton filem. Mana cerita part teknikal? Sudah aku cakap dalam post-post lepas, aku tak kan sentuh part itu. Yang aku tahu cerita tu best ke tidak dan bagaimana pelakon-pelakon itu membawa watak lakonannya, that it! =)

Sinopsis
Sejoli mengisahkan Gina (Maya Karin) dan Joe (Bront Palarae) mencari ketenangan di Phuket selepas mereka kecewa dengan pasangan masing-masing. Mereka tidak mengenali satu sama lain tetapi menjadi kawan baik selepas meluahkan masalah cinta yang mereka lalui sebelum ini.-Infotaip blog

Gambar

Selfie bersama Izara Aishah selepas press conference

Izara diwawancara dengan wartawan "Bikin Panass"- Zuan!


sekitar Majlis Gala Sejoli...

semasa sesi press conference bermula...

Selfie dengan pengarah tersohor, Osman Ali! *Thanks bro!*

bersama Maya Karin, Azad Jasmin dan behind the scene wartawan membuat kerja...

Rakan blogger: Kak Nora &  Rakan Grand Brilliance: Nadhira & Sofia. Thx korang!


saksikan filem SEJOLI pada 20 Februari 2014!

enjoy!


No comments: