Wednesday, January 01, 2014

(review) Filem "Balistik" bernilai RM3 juta kos pembikinan? Apa yang menarik? by shahroll




As salam, hello readers...

Pembukaan lembaran baru 2014 aku mulai dengan membuat review filem yang bakal muncul di 60 pawagam seluruh Malaysia, Balistik. Menampilkan hero Malaya seperti Rosyam Noor dan Adi Putra disamping pelakon wanitanya yang cantik jelita, Rita Rudaini.

Official poster
sumber: Google

Aku belum tonton filem ni. Aku hanya mendapat informasi filem tersebut melalui surat khabar dan aku keluarkan point-point penting dalam penyampaian wartawan menulis di akhbar. So, review ni based on reporter tu punya view lah. Actual review lepas aku tonton filem ni ok?

RM3 juta kos pembikinan, mahal?

Kos semakin lama semakin naik. Itu belum dicampur dengan kos-kos promosi filem lagi kot? Memang filem-filem Melayu sekarang GAH dengan kos pembikinan, tetapi pulangannya? Pulangannya pula kadang-kadang bagus-kadang-kadang tidak.

Ok, bukan nak debat pasal kos ya, itu penerbit punya hal. So, apa cerita BALISTIK ni eh? Filem aksi semata atau ada cinta-cinta meleleh macam biasa kita tonton?

Menurut sumber, filem ni bukanlah aksi (action) semata-mata tetapi disulami dengan cinta. (Aksi+Cinta= typical) dan aksi tersebut di-import dari Hong Kong. Patut mahal, import maa... HAHA!!

Disebabkan Rosyam berlakon, aku dapat rasakan filem ni aku akan ter-influence dengan KL Gangster 2. Aku sampai sekarang belum "padam" watak Tailong tu... chett!

Pelakon popular Cina Malaysia, Jack Lim turut bersama-sama berlakon dalam Balistik. Ok, aku dapat terima kalau filem aksi ni ada pelakon dari pure Cina. Nampak macam filem Hong Kong, tui ma? (betul tak?)

Korang boleh baca dekat sini gak: Cinema Online

enjoy!


No comments: