Tuesday, August 27, 2013

Tips: Tawar hati pada suami bagaimana mengatasinya? by shahroll




As salam, hello readers...

Baru balik dari Damansara berjumpa dengan kawan BTN yang lalu. Berjumpa di McCafe Mutiara Damansara. 1 kali minum Latte dan 2 kali air Sprite. Nak tahan mengantok. Aku dengan tak cukup tidurnya, gagahkan diri untuk ke sana. Tapi Alhamdulillah, semuanya OK.

Aku tertarik dengan 1 artikel permasalahan dalam forum Halaqah ni, apa masalah dia?

Baca SINI.

Aku suka dengan jawapan dari forumer lain iaitu;

Banyakkan beramal:
1. Astaghfirullahhal'azhiim, allazi....wa atubu ilaih (yang panjang), yang pendek astaghfirullahhal'azhiim, wa atubu ilaih (100x/1000x)..istiqamah setiap hari...sambil beristighfar, kena ingat akan semua dosa-dosa terhadap Allah dan manusia..sejak akil baligh sampai sekarang.
2. Selawat..Allahumasolli'ala muhammad (100/1000x)..istiqamah...Bila beramal selawat, jaga aurat baik-baik, seluar panjang pun pakai di dalam aje.. jangan mandi telanjang, jangan marah kecuali marah yang hak..
3. Lahaulawalaquwwataillabillahil'aliyyil'azhiim (100x)..istiqamah kan..tertutup banyak pintu bala bencana..
4. Mandi taubat setiap hari, baca istighfar sambil menjirus air atas niat dosa-dosa anggota zahir dan batin.. 8 anggota mata,telinga,hidung,mulut,tangan,perut,kemaluan,kaki, anggota batin-hati,akal fikiran, nafsu..istiqamah..
5. Solat sunat taubat..juga setiap hari..
6. Tadarus quran...paling kurang 1 'ain..pun kena istiqamah..
7. Buat solat hajat setiap hari, lepas salam terus sujud dan mohon kepadaNya..(nak cantik, buat semua solat sunat yang hukumnya muakkad)..pun kena istiqamah...
Insya Allah...
picture: Google Image


Firman Allah;
"Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar." (2:153)

bersabarlah...

No comments: