Tuesday, August 06, 2013

Asian Food Blogger: Cow Ribs Portuguese + Satay Meatball and Cow Lung! by shahroll




As salam, hello readers...

Berbuka dengan ilham masakan sendiri memang syok. Walaupun agak penat menyediakan sajian, tapi puas bila hidangan yang kita buat tu habis dimakan. Tandanya apa? sedap lah masakan itu. Aku tak masak yang berat, cuma simple dish je, nak habiskan barang-barang yang aku beli masa buat Bakso Klang tempoh hari.

Cow Ribs Portuguese

Aku main letak je sebenarnya nama ni. Apa bahan yang ada, aku masukkan. Nasib la sedap (perghhh puji sendiri!) tapi bapak aku leh terima masakan ni dan makan banyak, so boleh la aku katakan sedap kan? HAHA! Gambar sebelum masak boleh tengok kat SINI. Sayur yang aku letak adalah Tomato, Daun Saderi dan Bendi. Potong dadu dan masak dalam periuk panggang ajaib.

Untuk pes dia, ambil halia, bawang merah, bawang putih, cili boh, kicap ABC dan sedikit ajinamoto. Gaulkan dan lulur kat tulang lembu tu. Then, panggang 45 minit.

Satay Meatball and Cow Lung!

Ni lah yang aku cakap tadi, nak perabih kan barang yang aku beli aritu. Aku buat macam ala-ala kebab kononnya, jadilah macam kat atas tu. Bola daging 2 ketul dengan letak hirisan tomato dan bendi. Letakkan sedikit perasa makanan dan boleh la panggang. Aku tak sempat panggang, aku goreng terus! HEHE. Gambar dah siap masak boleh tengok kat SINI.

enjoy!

No comments: