Monday, June 10, 2013

Teduhan Kasih: Apa kekuatan drama ni? by shahroll




As salam, hello readers...

Lama aku tak wat review drama secara percuma nih. Macam aku cakap dulu, drama yang berkualiti dan bagus saja aku review dalam blog aku. Maka, kalau ada drama yang termasuk dalam blog ni, maknanya? Hah! Pandai! memang berkualiti lah drama yang dihasilkan tu.

Teduhan Kasih.

Apa yang best pasal drama ni? Sebab ada Ady Putra ke? Ada Nabila Huda? atau Liza Abdullah? 

macam poster drama Filipino pulak.. HAHA!

Kalau korang nak sinopsis drama ni, may be boleh Google dalam blog orang lain la eh? Aku cuma cuit sikit-sikit pasal drama Hotlovers ni skang di TV3. Drama ni boleh dikatakan 98% sempurna dari segi plot cerita, pemilihan pelakon, lagu yang digunakan dan lokasi.

Aku tak sentuh pasal sinematograpi sebab biasa je.

Pelakon yang terpilih membawa watak dengan begitu jitu dan berkesan. Watak antagonis yang dibawa oleh Nabila Huda dan Zarina Zainuddin, cukup membuatkan aku meludah depan tv. HAHA! tak lah, acah je. Tak kurang juga watak mak tiri si Effa tu, nak je aku cili-cili kan orang tua cam tu!

Ady Purta sebagai Ehsan memang diakui terbaek lah! Secara realiti, lelaki seperti Ehsan 10001 dalam dunia ni kot? Dah nama drama kan? HAHA. Sherry watak dia slow, dan banyak main emosi dalaman. Fuh! ini susah weh. Seriusli, aku tak berapa kenal sangat dengan pemilik nama Sherry Ibrahim. Mungkin next project leh dok lepak ngan Effa.

Shah Iskandar dengan watak RIzal nyer alahai, NYAMPAH gila! Dayus! haha.. berkesan lakonan lu bro. Seb baik tak meludah je depan tv tu. (lagi sekali!) hehe. Kali ni, lu memang menyerlah bro. kudos!

Lagu?

Lagu lantunan dari Hyper-Act tak mengecewakan. "Hanya Aku" this is strong song! Tambah dengan vokal Roni, menjadikan lagu ni "berjiwa" dan sesuai dengan drama ni. Syabas!

enjoy!

No comments: