Wednesday, August 10, 2016

Kenapa perlu ada website sendiri? by shahroll




As salam, hello readers...

Mungkin ada yang berpendapat, tak perlu nak buat website lagi disebabkan Facebook memonopoli platform yang terbesar dalam online. Ini aku tak nafikan, memang betul tanggapan begitu. Dan, untuk rekod downtime Facebook boleh dikatakan hampir tiada! Tapi, kenapa perlu ada website sendiri?


website Najib Razak

Sebagai contoh, Perdana Menteri Malaysia juga memiliki website sendiri. Beliau bukan sahaja public figure yang mana perlu ada platform yang rasmi untuk dijadikan sumber rujukan orang ramai di online. Dan beliau juga mempunya akaun rasmi di Facebook dan juga Twitter disebabkan audience di dalam platform tersebut berbeza. Kita perlu 'in' dengan semua channel yang ada (mana yang perlu dan bersesuaian)

Jadi, anda sebagai orang business, perlu ke?

Soalan yang tak perlukan jawapan TIDAK sama sekali. Website yang korang bangunkan dapat mempertingkatkan imej dalam penjenamaan business di dalam ruangan maya. Dan disitu juga, kalau terdapat sebarang isu-isu yang kritikal dan memerlukan penjelasan lebih dari pihak korang, rujukan utama pasti di website korang, kan?

Analogi: Korang perlukan rumah (website) dan korang perlukan peralatan dalam rumah (FB & Twitter) untuk menjadikan kediaman korang selesa (sales)

Paham ke x paham? hehe!

Kalau tak paham juga, boleh set appointment online dengan aku di Facebook Messenger SH Network Media tak pun email di shnetworkmedia@gmail.com untuk aku guide korang pasal website ni secara PERCUMA! 

Kalau korang nak buat website dengan team SH Network Media pun boleh, tak menjadi masalah.

enjoy!








No comments: