Monday, February 10, 2014

Perodua Alza New 2014, apa yang menarik pasal kereta ni? by shahroll




As salam, hello readers...

Bila bercerita nak beli kereta baru, agak-agak apa yang akan di fikirkan dulu dalam kepala? Bayaran muka nya ke? Prestasi keretanya ke? atau bayaran bulanan yang senang untuk dihulurkan pada bank??

Kalau aku fikir pasal bulanannya yang menyiksakan! (kalau terlebih dari bajet la..)

Aku mempunyai kereta Iswara Aeroback tahun 1998 yang aku beli 7 tahun lalu. Dah lama kereta tu. Lagi-lagi bila dah habis bayar kan, banyak pulak penyakitnya tu. Kereta tu bukan tahap second-hand pun masa aku dapat dulu, sebab aku owner ke-3.

cun gak kan kereta Alza 2014 neh?

Family aku ada 7 orang semuanya, so kereta Alza ni mampu la beri keselesaan kat family aku untuk duduk. Aku dengan mak aku kat depan, barisan tengah untuk yang kurus-kurus sket, bahagian belakang boleh masuk 2 orang lagi. Ngam-Ngam Soi ma! Cuma bonet kecik sket la kalau seat belakang tak diturunkan

ruang dalaman Alza New 2014... macam best...


Apa lagi yang best pasal Alza New 2014?

Safety memuaskan... LIKE! LIKE! haha...

Dari segi harga, aku rasa terbaik sebab Perodua dah ambil langkah menurunkan harga yang berpatutan. Boleh lihat di pautan ini: HARGA KERETA ALZA NEW 2014

Kena banyak kali fikir ni sebelum membuat keputusan. Orang bajet kecil macam ni le, HAHA!

enjoy!


2 comments:

Farid Laham said...

wah macam best alza ni besar dlm die

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Farid:
Tu yang aku berkenan tu.. heheh.. minyak pon jimat katanya...