Thursday, October 10, 2013

Demo masakan bersama Chef Izyan di Laura Daddy's Bakery @ Denai Alam by shahroll




As salam, hello readers...

Pada 29 September yang lalu bertempat di Denai Alam berlangsungnya satu majlis Demo Masakan bersama Chef Izyan dimana lokasi membuat demo telah diadakan di Laura Daddy's Bakery di tingkat atas. Antara peserta yang mengikuti demo masakan terdiri daripada fans Chef Izyan bersama dengan anak-anak mereka mengikuti sekali kelas ini.


Kedai kek Laura Daddy's. Untuk kelas di sebelah tingkat atas...

Demo masakan bermula pada jam 11 pagi dan berakhir dalam jam 4.30 petang. Ada beberapa resepi yang dikongsikan kepada peserta untuk 5 jam di dalam kelas. Pihak Laura Daddy's juga menyediakan makan tengahari dan juga minum petang. Best kan? =)



Antara aktiviti yang dijalankan....

Chef Izyan memang sporting habis dengan kami semasa demo masakan. Walaupun Chef Izyan sebenarnya bekerja sebagai Pegawai Geologist, bakat dan passion Chef Izyan memang terserlah didepan mata. Dalam post entry ini akan berkongsi 1 resepi yang telah disampaikan oleh Chef Izyan. Cukup senang dah mudah disediakan.

Membuat Mini Pavlova. Sungguh gebu dan manis yang tidak keterlaluan...

Anak-anak peserta kelas juga boleh try buat ya! best...

Apple Crumble





Popia Pisang Berkeju. My favorite! sedap sangat...


Dengan suasana pembelajaran santai bersama-sama dengan anak-anak, tempat yang kondusif di Laura Daddy's Bakery juga memainkan peranan. Lihat sajalah gambar-gambar diatas dimana ruang, peralatan dan keselesaan menjadi perkara yang dititik beratkan oleh Laura Daddy's.

Gambar Chef Harry, pemilik dan Chef di Laura Daddy's Bakery


Popia Pisang Berkeju & Apple Crumble

Mini Pavlova...


Choc Peanut Butter Chews

Antara menu yang telah disediakan dan ternyata semuanya lazat!

Chef Adu Amran telah hadir bagi memeriahkan demo masakan dan ianya mengujakan setiap peserta kerana selama ini hanya dapat lihat dalam Master Chef saja kan? Dan, bila dah nampak di depan mata, peluang untuk bergambar bersama memang wajib tidak dilepaskan.

Chef Adu Amran

Tak lepas peluang! say cheeseeeee... hehe...


Resepi: Apple Crumble

Terima kasih kepada Adu Amran Management & Services yang sudi menjemput bloggers ke demo masakan bersama Chef Izyan dan tak lupa juga pada Laura Daddy's Bakery yang memberikan lokasi yang best dan cool serta makanan yang best! Kepada Chef Harry, Sardin Puff dengan Carrot Cake sampai sekarang masih terngiang-ngiang kesedapannya! =)

yummeyyy~

3 great chef!
dari kiri: Chef Harry, Chef Izyan dan Chef Adu Amran

Shahroll bersama Chef Izyan. COOL!!

enjoy!


No comments: