Monday, September 23, 2013

Petang Ahad bersama kereta Iswara Aeroback by shahroll




As salam, hello readers...

Setelah membayar habis kereta aku dengan bank, memang "manja" dia sekarang ni. Sikit-sikit masuk bengkel, sikit-sikit beli part baru, sikit-sikit kena tambah minyak (leaking oil) paling teruk bila dia meragam masa buat top overhaul. Melayang RM wehh. Dan petang tadi, melayang lagi RM230 beli starter baru.

Sebelum decide nak beli, ingat nak suruh mekanik ketuk-ketuk je starter tu. Dulu, jiran aku tolong aku ketuk-ketuk mende tu and then boleh jalan start la kereta kan. Lepas aku bawak bengkel, ketuk dah tak mau hidup. Memang sah nak yang baru la tu.

Amoi bengkel tu kata kat aku, yang recon RM200 dan yang baru RM230. Dah alang-alang tukar, ambil yang baru sekali lah. Ada warranty 3 bulan.


starter lama, teruk bebeno rasanya...

Kereta aku tahun 1998 punya pengeluaran. Dah lebih kurang 15 tahun usianya. 3 owner merasa kereta ni. Aku owner ke-3. Bayangkan dah berapa lama kereta ni berkhidmat untuk ketiga-tiga owner kan? Sejak aku beli sampai habis bayar (7 tahun) memang tip-top. Jarang sekali buat hal. Tapi yelah, mungkin usia kereta dah sampai ke maksimum, mula lah macam-macam =(

Problem major yang pernah aku lakukan pada kereta ni;


Mungkin dah tiba masanya nak membeli kereta baru? tapi dengan ekonomi sekarang, rasanya kena tangguh beberapa tahun lagi. HEHE. selagi ada, lenjan je lah. Janji boleh jalan *sambil buka mudah.my tengok harga kereta baru*

HAHA...

enjoy!


1 comment:

Nadia Johari said...

beli baru jele..hehhee...suprima s..hahah