Friday, August 30, 2013

Mau balik INDIA sudah! by shahroll




As salam, hello readers...

Kita kalau dah selesa dengan "hasil kerja" seseorang tu, memang payah la nak bertukar tangan pula. Cam tu lah aku sekarang ni bila tukang gunting kegemaran aku dah nak balik negeri. Aku gunting rambut selalunya di Tesco Bukit Tinggi, ground floor berdepan dengan KFC. Aku cuma memanggil "boss" je sebab tak tanya pulak nama dia sepanjang aku bergunting rambut. Lama jugak lah.

Sanggup tunggu turn dia gunting walaupun ada kosong sebelah dia. Malas aku nak gunting yang tak de "taste" aku kan. Macam aku cakap tadi lah, "hasil kerja"

macho tak boss neh?

Dia ni duduk di India. Agra katanya. Walaupun tak fasih berbahasa Melayu, kira boleh juga lah berkomunikasi. Potong tepi, nipis atas boss. Ayat yang kerap aku ulang kalau nak potong rambut.

Last hari tu (minggu lepas) macam biasa datang kedai Salon Setia. Dia cakap dengan aku slow, "esok mari datang, potong sama kawan", gitu hah ayat nyer.. grammar tunggang langgang ape hal? HAHA!

Dia dah set-up kedai gunting rambut kat India. Baguslah untuk perkembangan karier dia sebagai tukang gunting. Selama 3 tahun menapak di Malaysia, akhirnya dapat bukak business sendiri kat sana. Cool brother!

Tunggu aku datang ke INDIA!

enjoy!

No comments: