Sunday, July 24, 2016

Berapa gaji sebenar Social Media Specialist? by shahroll




As salam, hello readers...

Bercakap mengenai gaji, aku pasti semua orang nak gaji yang tinggi disebabkan beberapa perkara. Salah satunya, sekarang dah ramai ijazah, Master dan juga PhD yang saban tahun akan keluar graduasi dari IPTA dan IPTS. Dan, faktor kos sara hidup yang tinggi juga memainkan peranan penting dalam kehendak gaji pada seseorang.

Betul tak?

Justeru itu, dalam topik kali ni aku cuba bawakan isu gaji untuk Social Media Specialist ataupun Social Media Manager

Cuba tengok carta gaji kat bawah ni;

sumber: Payscale

Puas hati dengan gaji yang diberikan dalam Payscale kat Malaysia ni? RM42,000 adalah untuk rank Social Media Specialist. Bahagi dengan 12 bulan setahun, maka gaji yang diterima setiap bulan adalah RM3,500 tanpa sebarang elaun tambahan.

Cukup?

Mungkin cukup tinggi untuk yang baru habis belajar, kan? Seperti yang korang sedia maklum, aku bersama SH Network Media memberikan services untuk Social Media Manager yang mana, gaji tak ikut payscale ni.

Ikut harga per job/task lebih senang!

Contoh, kalau ada brand owner datang kat SH Network Media, apa yang kami berikan adalah seperti berikut;

1) Develop semua online presence seperti Facebook page, Instagram, Youtube dan website (wajib ada ni!) dan tak ketinggalan, Blog

2) Develop content untuk brand owner termasuk copywriting, maintaining content dan managing content untuk burst dalam Google

3) Hanya 3 bulan kontrak untuk kali pertama bersama SH Network Media. Client yang pernah bersama kami, tidak perlu untuk kontrak 3 bulan.

4) Training untuk brand owner adalah PERCUMA!

SH Network Media

Bertindak sekarang!!

WhatsApps: 012-3437359 (shahrul)
email: shnetworkmedia@gmail.com




No comments: