Monday, September 07, 2015

Tempat pengiklanan berkesan di Internet by shahroll




As salam, hello readers...

Kali ni kita berbicara pasal Google 1st page. Kebanyakkan peniaga, samada online mahupun peniaga fizikal (offline) mahu kalau buat pengiklanan, terus melekat di Google 1st page ni. Susah ke permintaan dorang ni? Tak susah bagi aku, kalau korang buat awal!

Yup, buat review tu awal-awal lagi. Cari blogger dan influencer yang mampu memberikan pulangan seperti gambar dibawah;

Google 1st page dari keyword "Jubah Pramugari"

Dari 355 ribu carian+0.42 saat, blog shahrulhairy dot com mengungguli Google 1st page. Macam mana boleh jadi begitu. Cuba lihat aku post entry jubah iaitu pada 30 June 2015, baru Google meng-index artikel aku pasal jubah ni.

Jadi betul tak aku cakap, kena start awal!

terbaru: Felda D'saji

Begitu juga dengan review aku semasa sesi di Orchard Villa. Dengan keyword "Dsaji Gombak Pakej" blog aku terus terpapar di Google 1st page. Link yang ke-5 selepas official link dari Felda D'saji. Secara psikologinya, orang yang search di Google adalah mereka yang mahu membaca review atau pendapat orang lain terhadap sesuatu isu/produk ataupun perkhidmatan.

jadi, bagaimana shahrulhairy dot com boleh membantu perniagaan korang?

enjoy!







4 comments:

ochs widdle said...

good job shahrol.kipidap!

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

OCHS:

HEHEHE thx babe! sudi gak jenguk blog aku ye...

ochs widdle said...

hahaha.mestilah sudi.jubah pramugari tu lawa kot!

sifuu said...

bg tau la apa nah buat kalau nak dok kat 1st page tu??