Monday, January 13, 2014

(keywords) Pengalaman berniaga Mee Goreng by shahroll




As salam, hello readers...

Sejak kebelakangan ni, bila aku ada masa je aku akan search di Google pasal pengalaman mereka yang pernah menjual makanan "Mee Goreng" ni. Hidangan yang cukup ringkas untuk disajikan, tetapi kalau tak kena cara, mau rugi juga. Sebab tu aku lebih gemar banyakkan membaca dan terus mencungkil kesalahan dan kesilapan orang lain untuk dijadikan panduan aku.

Ada apa dengan Mee Goreng?

Dulu pun aku tak pandang jugak bisnes ni, tapi disebabkan aku hanya pandai buat masakan simple macam mee goreng, kuey tiaw goreng dan nasi goreng (selain aku boleh masak 2-3 jenis lauk pauk). Sekarang masalah utama mencari lokasi yang traffik yang bagus untuk mula berniaga (bila nak mula? belum decide lagi!)

gambar: Google Image

Dalam post entry "Mee Goreng Cendawan Basah" aku rasa aku yakin boleh buat niaga ni. Cuma beli beberapa alatan untuk masak. Lain-lain kos aku rasa setakat RM200 dah boleh start ni. Tapi tu lah, lokasi belum ada lagi terlintas dalam kepala otak.

Mee Goreng basah? Naaa.. mungkin buat kering much better...

Apa pendapat korang?


No comments: