Sunday, November 24, 2013

"Berniagalah walaupun anda sudah kaya" by shahroll




As salam, hello readers...

Quote atas tu bukan dari aku. Tapi dari seorang tokoh terkenal Sheikh Hassan Al-Bana yang menjadi founder untuk Ikhwanul Mukminin. Bila nampak quote ni, aku yang berdarah "suka berniaga" ni, bila down aje, baca quote ni penambah semangat.

Ya, aku akui berniaga tu susah.

Susah macam mana? susah kalau korang MALAS! penyakit ni paling utama. Takde jalan senang untuk berjaya dalam business kecuali korang langgar etika berniaga. Tak pun, tipu orang? itu cepat sket la korang nak kaya, tapi hidup dalam makian dan cacian orang, nak?

Jadi, aku yang masih bertatih dalam bidang bisness ini walaupun dah 8 tahun bergelumang dengan pelbagai cabang bisness, MLM pon aku pernah buat. Sejak dari tingkatan 3 aku suka cari duit sendiri tanpa harapkan duit dari mak bapak.

Terima kasih Allah meminjamkan aku kesihatan yang baik dan peluang yang bagus. Jika iaNya tidak mengizinkan, siapalah aku sekarang =)

OK, sambung buat custom album wedding. Melalut panjang-panjang tak siap kerja. HAHA! adios...

nak tahu apa cerita ni? follow my Instagram

enjoy!



No comments: