Tuesday, June 25, 2013

Apa itu MEME? by shahroll




As salam, hello readers...

Sejak kebelakangan ni, tabiat aku dah mula menyukai sesuatu perkara. Buat apa? ia dipanggil MEME. Apa tu? baca link yang aku berikan. Kalau tak paham gak, pakai Google Translate. Kebanyakkan meme ni bahasa English, yang mana website 9gags adalah pencetus segala meme yang ada.

Selain itu, pages di Facebook banyak menggunakan kaedah ini untuk menarik minat LIKERS dan pembaca mereka. Kerana apa? kerana elemen santai dan mudah disampaikan merupakan faktor terpenting. Contoh, Idealist pages.

Apa yang penting?

Idea membuat meme ni. Dan, gambar yang digunakan. Aku ada buat beberapa contoh dan dah letak dalam pages aku pon. Result? not bad for starting!



Not really "fun" ok? HEHE!

Meme generator yang aku suka pakai adalah imgflip dot com. Ada banyak meme generator dalam Google, tapi yang ni lebih mesra pengguna. Lebih penting, laju nak load! Korang try lah ye?

enjoy!

No comments: