Wednesday, September 01, 2010

[Corporate Job] Shahroll Photography and the geng | RHB Bank

Salam all! =D


Mood kerja dah lari? ke memang korang dah pemalas tahap kanggaro sebab dah hampir2 nak raya nie, haha~ ok lah aku joke! Puasa2 kalau nak sentap ngan orang yang suka bergurau, alamat memang kena pulau lah! =P.


Entry kali nie, sebenarnya job lama,but aku tak posting lagi. So, korang leh assume yang aku nie memang seorang yang penyibuk! yeahh! terlalu sibuk sampai jadi penyibuk.. walllahhh~ =_=~


Job nie actually from my friend, Jidin yang ajak aku buat JV ngan beliau sebab aku ada peralatan lighting yang cukup untuk buat sesi photograph kat salah sebuah hotel kat Kuala Lumpur. Dan, event nie adalah dinner untuk meraikan staff RHB Bank di setiap cawangan (Bahagian Careline Services).


Sampai2 kat hotel, aku, Jidin dan Azizul (kawan Jidin), terus set-up untuk light dan juga backdrop putih. Kat sini peranan masing2 dah diatur sejak mula lagi. Aku handle bahagian photoshot, Jidin pulak bahagian art director dan Azizul untuk registration (amik deposit kat dorang).


Dengan kerjasama yang best lagi malatopzz, so kerja2 pun jadi mudah dan lancar. Takde lah miss-shoot ke, hape ke, NO! its professional job and u must proof you are the professional person lah, aite? =D


Ada dalam 200 orang masa tu dan yang ambil shoot dengan kami seramai 60 orang or plus minus lah.. lupa pulak. Gambar2 dorang tu, boleh choice nak size 4R,5R atau 8R. Ada yang pulun 3 size tu (ambik semua size).


Masing-masing ada bawak kamera, but cuma kamera aku je dipakai sebab senang nak recognize no.picture tu. Kalau tukar2 nanti kang, susah lak nak match kan dengan form and gambar. aku bukan jenis jimat shutter-count.. haha!~


Dah,habis cerita, sebahagian hasil aku letak kat sini.(aku dah reduce kan size gambar supaya tak beban kat lam blog nie..)








And,sesiapa di kalangan readers or bloggers nak ambil service kitorang leh dial number aku 0123437359 tuk korang nyer event dinner ke,family day ke whatever lah event yang korang buat, just contact kami. My phone 24/7 so tak de masalah. =D ok? kalau malu2 nak call i, leh je email kat [shahrollphoto@gmail.com]

ok guys! see next post.. salam!

2 comments:

Syaza Ridzuan said...

sangat suka tgkp gmbar org..
tp still x terer lg..hee~

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Syaza:

Bagus! semangat tu penting bersama2 dgn pasion =D

keep on shooting ya! =D