Wednesday, May 12, 2010

Semalam yang HANGAT! by shahroll

Salam all!


Semalam lepas aku balik kerja, aku terbuka tv saluran 1... hahah tak pernah2 aku bukak tv 1 actually.. sebab mak aku ade tgk cerita melayu kat situ aku pon tertengok sekali.. Pastu, ada perlawanan untuk Piala Thomas antara Datuk Lee Chong Wei dengan pemain Jepun, Kenichi Tago.




** Datuk Lee Chong Wei in action...

Semalam set game berpihak kepada Malaysia dengan set pertama 21-12 dan set ke-2 pulak 21-19.. yang bestnya pasal game nie sebab pemberita tu bagitahu yang pemain Jepun tu baru berusia 20 tahun dan dalam ranking dunia yang ke-14!


** Kenichi Tago in action ( muka macam Kennysia je.. =P)

Kenapa aku agak terkejut? Ok lets think eh, nie pandangan aku je lah.. kalau Malaysia menurunkan pemain no.1 Dunia ( LCW) dengan usia 27 tahun dan budak Jepun tu pulak baru 20 tahun dan rank ke 14, Malaysia patut bagi perhatian yang serius untuk mencari PELAPIS atlet badminton!



Aku tengok Malaysia KEKURANGAN pemain pelapis maksud aku pemain MUDA lah kan.. mengapa mengharapkan pemain SENIOR saja? Bagi aku lah kan, kalau pemain senior macam Datuk Lee Chong Wei digunakan untuk menentang budak "hingusan", bagi aku tak berapa best lah.

Apa kata survey? =)

12 comments:

Eyda Sheyda said...

smlm aku terlepas tgk match2 ni.. sbb aku ada match main badminton yg x seberapa d komplex sukan..

btw.. ckit kecewa sbb Malaysia kalah juga kan.. uhuhuhuh

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Eyda:

hoo ye ke? kamu main badminton juga? good! =)

yup, Malaysia kalah dengan Jepun 2-3, tetapi akan ada perlawanan Malaysia dengan Denmark petang nie jam 6! dont forget! =)

jfook said...

All the best to Malaysia badminton team.

Eyda Sheyda said...

eya eya.. my bro da remind ptg ni Malaysia separuh akhir jmpa Denmark..

Komfom duduk dpn TV dgn setianya.. ehhehehe

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

jFook:

I also hope that as you =) Malaysia Boleh! LCW Boleh!

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Eyda:

haha.. bagus! pastu tgk Adam Maya kat Tv3 k.. hehehe~ =P

intanurulfateha said...

.huu tak tengok pun sukan3 nehh ;p

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

intan:

aku pon jarang2 tgk.. tgk yg best2 je.. ahahha =P

kacang said...

huhu.terlepas tengok match tuu smlam.
rugi.rugi.

pelapis?.
meyh pnut jadi pelapis.hehe

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Kacang:

haa bagus lah nak jadi kuih lapis.. opzz! pelapis! hahah.. sekurang2nya leh masuk kategori wanita solo.. hueheuh =)

thanx drop here and WELCOME to my blog!

fikah mus said...

betul3.
kita ada pelapis muda, tapi tak semua bersedia ke peringkat antarabangsa.
kadang2 terfikir, berat jugak beban yang LCW tanggung, sebab harapan tinggi menggunung untuk dia sorang je.

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Fikah:

salam.. ha lebih kurang la tu.. LCW nmpk mcm dibebani dengan pemain2 junior.. hueheu~