Tuesday, June 07, 2011

Nak makan pizza tapi malas keluar? beli secara ONLINE! by shahroll





Hello readers!


Update pagi hari. Penangan dari 3 in 1 indocafe aku tak boleh tidur. Sebabkan tak boleh nak lelapkan mata (even badan aku letih) sempat gak layan kan custom album untuk shoot nikah yang lepas. Then, buat edit for my background twitter untuk marketing kat sana. Simple je aku buat, biar nampak link2 blog aku yang lain, senang #tweetland sana nak lihat.


Aku suka makan pizza. Begitu juga dengan korang kan? kecuali lah pada mereka yang anti-pizza, tu lain cerita. Yang kaki tegar pizza, aku nak share pengalaman aku pasal service Domino's Pizza yang aku order pada 30 May lepas.


Pada awalnya, aku rancang nak beli secara konvensional, mean beli secara fizikal lah. Pergi ke kedai then bawak balik pizza tu. But, masa tu aku dilanda kemalasan sebab nak tengok siri Juvana kat TV3. Dari situ aku teringat pasal pembelian secara online.


Disebabkan aku teringin nak makan Dominos, aku bukak website dorang di http://www.dominos.com.my/


Gambar PS seperti dibawah;


dorang siap bagi guideline nak order, sangat membantu kepada
pembeli online yang baru


Kepada yang baru, kena sign-up dulu dalam website dorang then baru boleh order set dalam menu tu. Ikut flow yang telah ditetapkan, then check out untuk pembayaran.

Cara pembayaran pula ada 2 kaedah, samada online atau secara tunai (cash). Kalau cash, masa dorang deliver pizza tu baru bayar (sediakan duit secukupnya).

Ada GPS Tracker: Bagus benda ni, korang boleh tahu status pesanan korang
dah siap ke belum. Ada 7 stages semuanya bermula dari ordering sampailah ke delivering. COOL!


Dalam email korang akan ada 1 salinan resit untuk simpanan korang lah. Untuk dimasukkan ke dalam file akaun bulanan. Senang nak budget kan? kang beli, beli, beli tak cukup pulak duit dalam wallet! =p

Best sebab takde "service tax" hahaha...

Jaminan 30 minit penghantaran ke rumah bukan hanya sekadar iklan/gimik semata. Memang service penghantaran Dominos terbaik. Lagipun, pizza dorang nipis dan ranggup! Tak tebal sangat dengan cheese berlebihan. Nice one. (ada option korang leh pilih yang tebal jugak)

Selamat mencuba! Enjoice...

4 comments:

Muka Haluih (MH) said...

Domino terbaik wok! ;) klu delivery memang best gler! tp dine in slow ckit services die...

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

MH:
kannn?? mmg terbaekk wokk! huhu cam gaya ariel ko neh.. +D

ENA said...

sekarang semua senang. hanya di hujung jari.sedia kan duit ja

Unknown said...

Salam... Sya nk oder piza di kuantan camna