Saturday, January 23, 2010

BunkFace- Who?? by shahroll






"... Semangat baru
Perjuangan yang satu
Dan matlamat hidupku
Hanya untukmu

Tapi keadaanmu
Berikan aku (berikan aku)
Satu petanda
Prasangka… Aku kalah

Rasa resah jangan kau percaya
Dalam hatimu (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya
Kata hatimu (kata hatimu)..."








Haaaa.... taw lagu nie?? Ape.. tak tahu?? ape nie u olz.. tak UPdate langsung pasai Indie nyer scene.. hahah SH pon baru2 je gak layan musik nie.. kalau dulu-dulu tu minat OAG lah kan.. tak pon CROMOK... perghh.. Cromok lagu dia sampai skang " i belong you" is the BEST!!... tapi tu DULUUUuuUU laaa...






Now, SH peratikan musik nie dah makin best.. best.. BESTTT lah kan... dengan muncul bakat2 baru dalam scene musik yang berteraskan "indiependence" iaitu aliran bebas untuk berkarya. Jika dulu SH di alunkan dengan gaya2 konvensional dengan artis rakaman and what ever so, now we have choice dengan adanya Real TV show dan juga music indie nie lah....







So, sape BUNKFACE nie???





**Photo creadit for this LINK



Bunkface adalah empat-piece band rock Malaysia dari Klang, Selangor, dibentuk pada tahun 2005. Band terdiri dari vokalis dan gitaris Sam, bass gitaris dan vokalis sandaran Youk, paan gitaris, dan drummer Ejam Coda. Lagu-lagu popular meliputi Bunkface Bunk Anthem, Situasi, Silly Lily, High School Rocker, Lelah Misson, Revolusi, Fine, Tanah Pengharapan, Last Minute, Hyper Killer, Jalan Kami, Prom Queen, dan yang paling baru-baru ini, Through My Window.



Ok ke sumber tu?? heheh ke nak lagi nie??.... oraitezz.. 
meh kite g dalam-dalam lagi.. :)



Band bermula sebagai kelompok empat sekolah menengah dari SMK Sri Andalas di Klang, Selangor.



Nama "Bunkface" itu berasal dari idea oleh bekas drumer, Biak, yang meminjam Perkataan dari salah satu lagu-lagu Sum 41 "Crazy Amanda Bunkface"



Pada Mac 2006, Bunkface memenangi tempat pertama untuk Battle of the Bands kompetisi yang diselenggarakan oleh Rhythm Of The Ketiga Dunia (ROTTW), sebuah majalah muzik Malaysia.


 Bunkface mendapatkan ciri majalah pertama mereka dan kemudian didekati oleh Demoplanet.tv, sebuah komuniti muzik online Malaysia, yang menawarkan mereka untuk menaja klip video untuk mereka. 


Hanya pada akhir tahun 2006 ketika mereka  didalam pelancaran acara TV dan mereka akhirnya dapat  menarik perhatian awam.







**photo courtesy by HERE


u roxx BUNKFACE!!...




Tu la serba sedikit group yang pada hemat SH mempunyai masa depan yang Jauhhhhhhhhhhhh cerah.. jangan korang pecah belah masa dah top dah aaa.. ( masa nie korang dah top kan.. hahah).. adeq SH ( Niena) bukan main suke lagu2 dorang nie... ngan abg2 nyer sekali terjabak... hahahah~




salam.. and see next posting.. :)

6 comments:

Aus MeLankoLik said...

wei..bunkface feberet aku tu..
ahaha

Niniekartini said...

berbangga kerana asal dari tempat yang sama.. KLANG!!! chaiyok..

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Aus: wehhhhh~ ko suke ke band nie?? bukan ko suka "WonderGurls" dari korea tu ke.. hahahaha :P

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Ninie: Yeahhh.. orang KLANG nie wehhh.. budak2 Andalas.. leh je nak lepak2 ngan dorang.. (cesshh.. hee~

atreyu strange said...

Aku tak paham lirik lagu Ekstravaganza.. Haha.

Tapi aku rasa arrangement lagu Bunkface asyik same jek. Bosan ah. Minat, memang minat. Suara pun best. But people will get bored of the same arrangement. Bunkface better do something about it!

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Atreyu: betol3.. aku pon merasakan arrangement music dorang sama jerk.. may b dorang nak ikut style Linkin Park kot...

same music for trademark.. huehuehu