Sunday, December 20, 2009

Flymas.Mobi – As Easy as 1, 2, 3!!





" Apabila anda terbang bersama kami, Anda akan terasa seperti anda tidak pernah meninggalkan rumah.. " ini adalah tagline bagi perkhidmatan penerbangan ulung Malaysia iaitu Malaysian Airlines (MAS). Dan ianya terbukti bila segala urusan dengan MAS ini amat mudah,senang dan yang penting selesa. Dengan petugas kabin yang mudah mesra dengan pelanggan, maka tidak hairan MAS diangkat sebagai penerbangan yang terbaik di Asia.





Tiba-tiba teringat pada Scha Al-Yahya nie bila sebut pasal krew kabin. Lakonan beliau di dalam drama " Awan Dania" telah masuk ke musim ke 2. SH tidak mengikuti sangat pada awal musim tetapi menjadi follower cerita ini bukan disebabkan kecantikan serta keayuan si Scha, tetapi lebih daripada itu. Apakah?? saksikan sendiri.. :)





Berbalik pada tujuan asal, MAS telah melancarkan Flymas.mobi di mana anda boleh membuat segala macam bentuk urusan menerusi telefon anda! YES, bukan gimik tetapi inilah hakikatnya. Dengan zaman teknologi terkini, segala urusan anda boleh jadi sesingkat dan semudah 1,2,3! apa yang semudah 1,2,3 tu?? lihat gambar dibawah.






Ini adalah screenshot untuk Flymas.mobi. Friendly interface dengan link-link yang berkaitan sahaja. Seperti Book Flight, My Booking, Check-In, Flight Status, Timetable, Contacts, Baggage Tracer dan Deals and Offers. Semua nya di dalam satu interface! Cakap macam bagus kan?? haha.. memang kemudahan ini terbaik dan terbagus yang pernah ditawarkan oleh syarikat gergasi penerbangan kita. **wink**

2 comments:

sumijelly said...

Good luck for this entry...
harap2 dpatla tikcet yek..
x dpt luar, local pun jadi lakan??hehehhe

siap ada gmbr awan dania lagik!

SHAHRUL HAIRY DOT COM said...

Sumijelly: Thanx sumi! hehe.. harap2 dapat g Sydney tu.. haha.. klaw x dapat pon, local pon jadilah.. huu~

Awan Dania tu BEST! hak3...